vrijdag 28 mei 2010

Les Pays-Bas brillent par leur absence dans la finale de l'Eurovision


Hollandser kon het niet. Met een draaiorgel (1) op de achtergrond haalde zangeres Sieneke in de Noorse hoofdstad Oslo alles uit de kast (2) voor een finaleplaats in het songfestival. Maar het bleek niet genoeg, zo oordeelden (3) de miljoenen tv-kijkers en een vakjury. De 18-jarige Sieneke nam het op tegen (4) 16 andere landen. Sieneke kreeg onvoldoende stemmen behoort niet tot de 25 landen die naar de finale gaan. “Ik ben wel verdrietig (5), maar de laatste week hebben wij zoveel leuke complimentjes gehad, dat we echt dachten dat we in die finale kwamen, dus zelf ga je daar ook wel een beetje vertrouwen (6) in krijgen. Ik hield toch altijd in mijn achterhoofd (7) dat het ook niet kon zijn.” De finale van de 55e editie van het Eurovisie songfestival is zaterdagavond.

(1)het draaiorgel : l’orgue de barbarie, (2) alles uit de kast halen : mettre toutes les chances de son côte, (3) oordelen : juger, (4) het opnemen tegen : se battre contre, (5) verdrietig : triste, (6) het vertrouwen : la confiance, (7) in het achterhoofd houden : penser dans son for intérieur


Ik ben vergeten waar ik dit liedje heb gehoord, in de zomerzon
Ik geloof dat het toen daar met jou op het strand was in Lissabon
Of was het daar toen in Parijs
Achter een coupe vers mokkaijs?
Het kan ook zijn dat het was met zijn tweeën overzee in die luchtballon

(refrein)
Shalalie shalala, shalalie shalala
Het gaat niet uit mn kop
Shalalie shalala, shalalie shalala
Ik sta dr s morgens mee op

Ik ben verliefd op jou
Daardoor vergeet ik alles gauw en weet ik het niet meer
Shalalie shalala, shalalie shalala
Zo gaat het ongeveer

Ik ben verliefd, ik ben verliefd
Ik ben verliefd, dat kun je zo zien

Het kan ook zijn dat ik hoog in de lucht in een vliegtuig naar Oslo zat
Of klonk het uit een café in zon straatje ik was ooit in Trinidad
Of was het met een goed glas wijn
Op dat terrasje in Berlijn?
Misschien toen in de sneeuw op een arreslee in Leningrad?

(refrein 2x)